pirmdiena, 2010. gada 11. oktobris

Kas īsti ir "meistarklase"?

Mazliet apstulbu, ieraugot Ievā šādu aicinājumu uz "meistarklasi", kur par "nieka" 25 latiem iemācīs uztaisīt rozes no kļavu lapām. Vai nu es kaut ko nesaprotu - bet man likās, ka meistarklasēs kāds Meistars (ar lielo burtu) rāda kādu savu meistarstiķi, kaut ko oriģinālu, viņam vien raksturīgu un par to tad arī saņem pieticīgu, bet godīgu atlīdzību.
Šajā gadījumā - ne nu tas ir minētās floristes izgudrojums, ne nu arī kāds meistarstiķis. Diezgan dīvains naudas pelnīšanas veids :( Un vēl tā dīvainā frāze: "Visi darbam nepieciešamie materiāli ir iekļauti cenā." Nez, cik diez izmaksā kļavu lapas???
Patiešām žēl tos cilvēkus, kas pieteiksies uz šo pasākumu, kas, manuprāt, ir visprastākā krāpšana un cilvēku muļķošana. Padalieties, lūdzu, pārdomās - vai tiešām man ar galvu kaut kas nav kārtībā un šī varbūt tiešām ir meistarklasei atbilstoša nodarbe un adekvāta cena???

Un, jā - ja kāds vēlas iemācīties veidot rozes no kļavu lapām, apskatieties šeit - http://www.fishki.net/comment.php?id=42137 - un ietaupiet mazliet naudiņas :)

10 comments:

Laine teica...

Hmmmm, Inese...
Interesants jautājums. Redzi, TU esi šo lietiņu iemācījusies un saproti un tev liekas, kā tādu nieku var par bargu naudu mācīt. Bet, piemēram kādam kā es, kam šitāda lieta ir tumša bilde, tā tiešām šķistu meistarklase. Turklāt, kad izdzirdu vārdu meistarklase - man tas neliekas kāda īpaša autora kaut kāds triks, bet nodarbība,. kurā tu iemācies kaut ko jaunu. Nu piemēram - nevis kļavu lapu rokdarbu kursi, bet meistarklase - uzreiz liekas, ka tu aiziesi, iemācīsies un jau vakarā zināsi!
Tas ir mans subjektīvais viedoklis. Nu tīri tā - kā pirmais ienāk prātā.

Un kas interesanti - Ilze Žagata, ja kas, ir viena no manām topošajām sadarbības partnerēm. ;DDDDDDDD
Līdz šim gan nebiju iedziļinājusies viņas profesionālajā darbībā, tāpēc tikko ar lielu interesi būros cauri tam plakātam! :DDDD

Bet mans viedoklis Goda Vārds nekādi nav saistīts ar šo faktu.

Anna teica...

Inesīt, šais laikos visi cenšas noelnīt naudiņu k-kādā veidā, arī šādā. Man vārds meistarklase drīzāk asociējas ar iespēju iemācīties kādu lietiņu gatavot/pārveidot soli pa solim, meistarīgi iemācot to man- cilvēkam, kam nekad agrāk nav bijis saistības ar šādu lietu. Kā vistiešāko piemēru varu minēt daudzās krievu lapas ar tur esošajām meistarklasēm pērļošanā un lietu pārveidošanā. Iemāca man pamatus un dod iedvesmu. Tā ir mana pieredze ar vārdu meistarklase.

Inese teica...

... tad jau sanāk, ka esmu veltīgi "sacepusies" :)
Laikam pārāk idealizēju meistarklases būtību, kad Meistars vai Mākslinieks uzrīko kādu meistarklasi un padalās kādā knifiņā, ko nevar atrast internetā vai izlasīt grāmatā, kas ir konkrētā Meistara radošās darbības pieredzes rezultāts - patiesībā tieši šādas meistarklases bija Tekstilmozaīkas festivālā gan šogad, gan arī pagājušogad, kad pieredzējuši šīs tehnikas meistari dalījās savā pieredzē, pastāstot un parādot lietas, kas aprakstos paliek starp rindiņām.
Ar to jau tam būtu jāatšķiras no kursiem, semināriem un hobijpreču veikalu rīkotajām apmācībām - tie manuprāt ir veidi, kā apgūt jaunas tehnikas, jaunus materiālus.
Godīgi sakot, tieši Santas izdevniecības piedāvātās "meistarklases" arī iepriekš man likās maigi sakot dīvainas ar apšaubāmu saturu - šī vienkārši pielika punktu :D

Laine - ar sadarbības partneriem jābūt īpaši uzmanīgiem, man jau ir nācies pestīt no neveiksmīgām sadarbībām, kad viens sadarbības partneris vienkārši sāk baroties no otra darba augļiem, idejām, klientiem... Tas par tēmu, ka "neesi iedziļinājusies topošā partnera darbībā" - ja pats sevi nesargāsi, i Dieviņš nesargās :)

Anna - i-nets tiešām ir pilns ar meistarklasēm, un te nu arī ir atšķirība, kas ir bezmaksas "soli pa solim" aprakstos un kur jau meistarklases ir maksas pakalpojums. Tur jau tā lieta, ka pamatus var iemācīties bez maksas, bet radošie "noslēpumi" jāpērk.
Bet Tev taisnība - katrs pelna kā māk un nav ko man bāzties citu darbības lauciņos, ja ir pieprasījums, būs arī piedāvājums... (pārfrāzējot par aitām un cirpējiem)

Sandra teica...

Es šoreiz piebiedrošos Ineses viedoklim.. nu vārds meistaklase, man latviski nepatīk... nu arī manā blogā ir šīs pamācības soli pa solim dažām lietām, bet tāpēc es to nesaukšu par meistarklasi.. un runājot par konkrēto meistarklasi - rozes no kļavu lapām- nu ši pamacība jau par velti bij 3vai 4 gadus atpakaļ pat latviešu vienā žurnālā.. nepateikšu vai Dārzā vai Dārza pasaulē.. bet tamlīdzīgā izdevumā... bet nu jā.. arī es tiešām smējos par vārdu meistarklase, par cenu, un par materiāliem... nu šis ir augstākā pilotāža :D tā vien liekas ka žurnāliem sāk pietrūkt radošuma.. jo vienā otrā ļoooti daudz tēmas no "cāļa" ...

jā, katrs jau var pelnīt kā mak.. protams- ir aitas ir cirpēji.. un tā var turpināt... bet kur paliek katram tas iekšējais es.. kā ir būs saskaņā ..

man nešķiet pieklājīgi par kļavu lapu tīstīšanu ar diegu paprasītpar to 25Ls.. man tā liekas neadekvāta summa.. un man vienalga, vai tur būs plikas kļavu lapas, vai pa vidu kastaņi, vai pērles.. tā ir! ņirgāšanās...

- mans pesonīgais viedoklis :( atvainojos ka tas nesakrīt ar vairākumu :(

Inese teica...

:) paldies, Sandra, par viedokli - tas man ir kā balzāms dvēselei :D, lai arī es respektēju citus viedokļus (kas nesakrīt ar manējo), šim pārdomu brīdim mērķis bija uzzināt, kā citi vērtē šādu piedāvājumu
Te jau nav pareizie vai nepareizie viedokļi, bet gan mūsu attieksme pret lietām un parādībām.
Paldies arī Lainei un Annai - jūs atgādinat, ka nav tikai melns un balts :)

Starp citu, Sandra, nu jau vairs nav vairākums, ir neizšķirts :D

Anna teica...

Zini, Inesīt, es mācos viegli uztvert šādas lietas; mācos neiedziļināties šādos piedāvājumos...nemācēšu precīzi izteikties. Man liekas, ka šāda summa nav adekvāta, es nemaksāju ne latu par to, ko varu sameklēt un apgūt pati, bet noteikti ir cilvēki, kam tas ir vajadzīgs, viņi maksās šādu naudu...tas ir atkarīgs no cilvēka paša. Tamdēļ šitādas lietas pilnīgi nepiesaistu pie sevis. Nu k-kā tā, ceru, ka saprati manu domu.

Inese teica...

Anna - man vismaz liekas, ka sapratu :)
Līdz šim visu informāciju par nodarbībām, kur ko jaunu apgūt, esmu ar interesi aplūkojusi, lai beigu beigās secinātu, ka to man nevajag, to jau māku, to varu iemācīties pati u.t.t., paretam tomēr kaut kur ieklīstot. Nekad iepriekš neviens piedāvājums man nav izraisījis šādas negatīvas izjūtas - tā ka jāiemācās arī man no tādām lietām abstrahēties :)

Kāmju mamma teica...

Apzīmējums "meistarklase" man asociējas ar, hm, kā lai to precīzāk formulē... nākamo jeb augstāku līmeni. Piemēram, cilvēks prot adīt cimdus, bet meistarklasē viņam iemāca sarežģītu mežģīņrakstu + īpašos knifus, kā to darīt divreiz ātrāk.

Par konkrēto nodarbību - nosaukums neizbrīna, jo izveidots sava veida zīmols "Izdevniecības "Santa" meistarklases", zem kā tiek pabāztas "dajebkādas" nodarbības, kuras viņi organizē.

Katrs var organizēt un apmeklēt, ko vēlas, vienīgais, kas izbrīna - cena. Pati savulaik esmu mācījusies veidot dažnedažādus brīnumus no sausajām lapām u.c. rudens veltēm, tāpēc īsti nespēju iedomāties, kas veido salīdzinoši lielās izmaksas (bez pasniedzēja atalgojuma un kafijas). Ja nu vienīgi tiks apgūta kāda sarežģītāka pušķu saglabāšanas metode - piesūcināšana ar parafīnu, pārklāšana ar īpašu klājumu vai kas tamlīdzīgs.

Zkss teica...

Arī es uzskatu, ka meistarklase ir kāda Meistara sniegtas maksas nodarbības, kurās var apgūt kaut ko, kas nav ikdienišķs, kas nav šur un tur iemācāms, kādus knifus, noslēpumus u.c. Par to arī attiecīgi maksājot. Un zinot, ka NEKUR citur to iemācīties NEVAR. Bet nu jā: pasaulē ir ārkārtīgi strauji mainījušies uzskati, kas ir melns un balts, gan morāles normas, gan vispārpieņemti uzskati. Reglamentu nav.

Inese-Tu neesi saspiedusies ;) Man arī bija acis uz kātiņiem par šo reklāmu:D, Šādu pušķi meita atstiepa no floristikas pulciņa 2 gadus atpakaļ!

Inese teica...

paldies, Zkss, prieks, ka neesmu uz vientuļas salas ar šādiem uzskatiem :D