Lapas

otrdiena, 2023. gada 10. janvāris

Manas dīvainās attiecības ar gobelēnu


Gobelēns ir kas tāds, kas man vienmēr paticis un vilinājis - kā skatītāju. Esmu pilnīgā atkarībā no Edītes Pauls-Vīgneres darbiem. Savulaik bija daudz izstāžu, man patika tajās atgriezties, jo katru reizi katrā gobelēnā varēja ieraudzīt atkal ko jaunu, ko iepriekšējā reizē nepamanīju. Tik bagātīgi, tik harmoniski, tik daudzslāņaini tie ir.

Atzīšos, ka katru reizi pēc katras izstādes mani urdīja (un urda) iedvesmas velniņš pašai ko radīt šajā tehnikā. Tik kā jau dzīvē notiek - vajag vien apsēsties un nomierināties un iedvesma ir prom 🙌

Pēdējo gadu notikumi ir apstādinājuši manu iepriekš tik ierasto un man nepieciešamo kultūras pasākumu dzīvi. Tāpēc šobrīd katra izstāde, kuru apmeklēju, ir īpaša. Tā gadījās pabūt Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā uz izstādi "Rok-darbi", kur ikkatrs apmeklētājs var iesiet savu mezgliņu Latvijas tekstilmākslas vēsturē. Blakus novietota bārkšu siešanas instrukcija un kastīte ar lentām - tādu izdevību nedrīkstēju laist garām. Beidzot tak varu izpausties gobelēna tehnikā, jo nav īsti pamata atrunāties, ka tas ir grūti un/vai neiespējami.




Ar to stāsts par gobelēniem varētu beigties. Bet ne manā dzīvē 😊

Tieši tobrīd meitiņai skolā mājturībā (tur to sauc savādāk, nespēju izsekot tiem izglītības eksperimentiem... lai paliek tautai saprotamā valodā - mājturība) bija jāveido gobelēns.
Protams, ka, iedvesmas spārnota, rādu meitucim šo bārkšu gobelēna tehniku, cik tā skaista un ja jau jārada pirmais un, iespējams, vienīgais gobelēns, tad lai tas ir skaistākais, ko šobrīd iespējams radīt 🙏😊
Un meitiņa piekrita. 
Un tapa patiesi skaists brīnums. Meitiņas izdomāts, meitiņas radīts - mīļš un sirsnīgs vārda tiešā nozīmē.
Ar meitiņas atļauju atļaujos to un tā tapšanas fiksāciju saglabāt šeit:


Darbam nepieciešamais atrodams katras rokdarbnieces (un ne tikai) krājumos: 
✅ kurpju kaste; 
✅ kartona gabaliņi (viens starta fiksēšanai, otrs (var arī nebūt, bet tomēr ļoti noderīgi, ja ir) stilizēta saiva, kur uztīt aužamo dziju);
✅ lineāls (ne mērīšanai, protams, bet gan tai lietiņai, kas atdala velkus, rindiņu pieblīvēšanai utt. šeit man zināšanu trūkums terminoloģijā 🤦);
✅ dakšiņa (kā īstiem māksliniekiem, jaunās rindiņas "pieķemmēšanai");
✅ diegs velkiem, dzija audiem.













FaceBook vietnē man ir burvīga mirkļbirka - #AtkalJauLepojos
Nu un kādēļ lai nelepotos, ja ir ar ko lepoties!

Varbūt kādreiz arī pati saņemšos un izmēģināšu, kā tas ir - radīt gobelēnu (jo nu tā darbam un gobelēnam sagatavotā kurpju kaste izaicinoši stāv man zināmā vietā!!!). Ja tāda reize pienāks, tas noteikti būs šajā bārkšu tehnikā. Nu ļoti skaists rezultāts.
Bet pašlaik man tik tādas kā platoniskas attiecības ar gobelēnu

Nav komentāru: