Lapas

pirmdiena, 2010. gada 23. augusts

Meistarklases Tekstilmozaīkas festivālā

Vakar - 22.augustā - biju uz meistarklasēm Tekstilmozaīkas festivāla ietvaros. Radošo darbnīcu tēmas bija šādas:
- Reversā aplikācija (Edīte Lase);
- Bardžello - patchwork šūšana no auduma lentām (Edīte Lase);
- Brīvais dekoratīvais stepējums ar šujmašīnu (Gunta Skeltone);
- Dekupāža uz auduma (Lolita Sīmane) un
- Patchwork bloks "Ananāss" no zīda auduma (Taiga Podegrade).

Mani ieintriģēja trīs radošās darbnīcas, par kurām tūlīt arī palielīšos:

1. Reversā aplikācija
Izrādās ārkārtīgi interesanti risinājumi un salīdzinoši vienkārša tehnika, iegūstot ārkārtīgi interesantu rezultātu. No parastās aplikācijas tā atšķiras ar to, ka ornaments nevis tiek šūts virsū, bet griezts ārā. No sākuma sastrādā pamatnītes, kopā sašujot vairākus vienāda izmēra, bet dažādu krāsu auduma gabaliņus (divus līdz septiņus, vai arī vairāk). Tad nošuj izvēlētās līnijas (var ar rokām šūt, var ar šujmašīnu). Un tad seko pats piņķerīgākais - to visu pasākumu pamazām sākt griezt laukā - un tad tik atklājas brīnumainā krāsu spēle. Griežot katru nākamo kārtu parādās aizvien jaunas krāsas.
Te būs dažas bildītes:
darba virsma radošā haosā :)
jau gatavs smukums
šis paraudziņš paredzēts šūšanai ar rokām, katru izgriezto caurumu smuki piediedz pie pamatnītes (starp citu caurumu griešana ir pēc tā paša principa kā sniegpārsliņas no papīra)
šis man ļoti patīk - esot efektīvs paņēmiens kā kleitu padarīt par ekskluzīvu meistardarbu, ja vēl to visu ar pērlēm izgrezno, var sanākt īpaši grezni tērpi
2. Brīvais dekoratīvais stepējums ar šujmašīnu (i-netā to drīzāk vajag meklēt uz vārdu "quilt", respektīvi - kvilts, kviltēšana)
Par šo esmu īpašā sajūsmā. To man noteikti jāapgūst. Esmu pat nobriedusi nomainīt šujmašīnu, ja nu gadījumā manējā netiks galā ar šo pasākumu. Jebkuru tekstilmozaīkas darbiņu kviltējums padara individuālu, neatkārtojamu un interesantu. Pats galvenais, ka nav jāiespringst ar zīmēšanu un plānošanu, bet vienkārši jāļauj rokām darīt savu darbu un tad var sanākt visādi šādi brīnumi:
šis gan ir no grāmatas fotografēts, nevarēju noturēties pretim tādam skaistumam :)


3. Dekupāža uz auduma
Vienkāršs un krāšņs veids, kā tekstilizstrādājumu padarīt skaistu. Dekupāžas veids ne ar ko neatšķiras no visiem pārējiem dekupāžas darbiņiem - izgriež salveti, atdala virsējo kārtiņu, uzliek uz vēlamā izstrādājuma, pārklāj ar speciālo tekstillīmi, nožāvē, nogludina un še ku reku iznākums:

Tāda bija mana interesantā vakardiena - atkal idejas pilna galva, būtu tikai laiks tās visas realizēt. Gribas jau izmēģināt visu apgūto, bet stepēšanai priekšroka - to man ļoti, ļoti gribas pamēģināt :)

6 komentāri:

Klēra teica...

ĀAA, es arī biju uz šīm meistarklasēm. Tik daudz iedvesmas vienuviet nebiju smēlusies jau sen. Ļoti patika. Man arī vēl šobrīd gribās pamēģināt praktiski visu, ko tur rādija.

Inese teica...

nu re kā :D turpat vien esam grozījušās :D
Es ar biju kā spārnos, dikti patika un priekš manis (diletanta) tā bija ļoti vērtīga diena. Diemžēl neko nesaprotu no savas šujmašīnas, tāpēc vēl neesmu izmēģinājusi rādīto. Bet gan jau, visam savs laiks :)

Anonīms teica...

Paoētīju šo kviltēšanu... īsti nesapratu, vai to brīvo nošuvumu tiešām šuj bez nekāda lekāla? Vai tomēr kaut kāda palīgierīce tiek izmantota vai speciāla šujmašinas adata? Jums sanācis apbrīnojami labi priekš pirmās reizes!

Inese teica...

Brīvais nošuvums patiešām top bez jebkāda zīmējuma vai lekāla... ir tikai vairāki pamatvarianti, kā to darīt, tad nu atliek vien priekš sevis izvēlēties, kuru veidu šūs un ļaut rokām pašām darīt...
Tie pamatvarinati arī te bildēs redzami - vilnīši, ūdenszāļu garenās formas, zigzagi (spici vai noapaļoti), lāsītes u.t.t.

Tiek izmantota speciāla pēdiņa šujmašīnai (to nosauca kā lāpīšanas pēdiņu) un atvienota apakšējo zobiņu funkcija, lai šuvumu kustinātu tikai ar rokām, nevis apakšējie zobiņi to dzītu uz priekšu.
Par kviltēšanu labāk izpētīt specializētās internet vietnes, es līdz šim brīnumam vēl neesmu tikusi - ir tikai liela vēlme to iemācīties...

P.S. Tas nu nekādi nav mans šuvums, bildītes fotografētas meistarklases nodarbībā un tas ir meistara (Guntas Skeltones) darbs - tāpēc jau ir tik labs!

Anonīms teica...

Paldies par izsmeļošo atbildi!
No Jūsu bloga un rakstītā un bildēm izstaro tāds pozitīvisms, mīļums un prieks, ka man, palasot to visu, gribas smaidīt un smaidīt:-) Tā turpināt!
Dace

Inese teica...

:D paldies, Dace, nu man ar' smaids plecu platumā :D