Lapas

ceturtdiena, 2011. gada 19. maijs

Sāpe iz bērnības...

Atrādot mezgloto rotiņu un atceroties trūcīgos rokdarbu materiālus ne tik ļoti senajā pagātnē, ziņkārības mākta uzmeklēju savu bērnības dārgumu lādi.
Pie viena atradu vēl vienu mezglotu rotu (jāatzīst, tādas es taisīju diezgan regulāri).
... aš vesels komplekts - kaklarota divās kārtās, rokassprādzīte un pat gredzentiņš. Un taču der arī šobrīd :)
Īstenībā jau tas tāpēc, ka rotas taisīju, bet tās neielietoju. Kaut kā, nezin kā, bet likās, ka pašas darinātas rotas nekam neder un tās nevienam nevar rādīt. Tā kā process un piņķerēšanās man patika, tad to darīju, bet mērķa tās lietot nebija... Muļķīgi ne?
Un vēl vienas krellītes, kas pārdzīvojušas Dieva zīmes un tomēr saglabātas - arī, protams, nelietotas (t.i., kā rota nav lietota, bet kā rotaļlieta gan daudz un dikti :D), ar lielu pacietību vērtas un skaitītas (pērļu daudzums taču bija ierobežots, nācās skaitīt un pārskaitīt, lai abās pusēs sanāktu vienādā skaitā :D)
Un kad ar šīsdienas skatienu aplūkoju pērles, ar kādām biju spiesta darboties, palika sevis no sirds žēl - nu tādas šausmas, ka šausmas!!! Lai gan - tās zaļās bumbas gan man patika (biju domājusi, ka esmu tās nozaudējusi...) - tās varbūt vēl var kaut kur iemudžināt :)
Šis katastrofālais pērļu trūkums radījis slimīgu tieksmi šobrīd pirkt pērles kaudzēm - kā jau badu pieredzējušai, man liekas, ka varbūt atkal iestāsies pērļu vakuums, tāpēc jāveido krājumi, miiilzīgi krājumi!

Kā ar jums?
Arī ir kādas briesmīgas bērnības atmiņas saistībā ar rokdarbu materiāliem???

8 komentāri:

fialo4ka teica...

А мне страшно деньги тратить... Кажется, вот сейчас на еду не хватит... Хотя одно время ооочень хорошо зарабатывала а все равно, пойду в магазин выберу что хочу а купить не могу... Муж меня одну не отпускает, а то все равно почти ничего не куплю....

Sarkanā Biete teica...

Ir, ir saldsērīgas atmiņas par štruntīgu audumu izvēli, piemēram. Un, iespējams, ka tev taisnība, ka tas kaut kādā ziņā ir ietekmējis mūsu šī brīža attieksmi pret to, ko pirkt, un cik daudz. Man ar audumiem tagad ir pilns skapis - nepārspīlējot:) Laikam jau kaut kā mēģinu kompensēt bērnības traumu:)

Un vēl - atcerējos, kā vajadzēja pirkt dziju darbmācības stundai, un vienīgā, ko dabūju, bija stulbi tumši pelēkā krāsā:( Un adāmadatas man arī bija tādas neforšas:(

Es būtu priecīga, ja man būtu tā kā iepriekšējai komentētājai... es bez sirdsapziņas pārmetumiem nopērku...Fui, eju nokaunēties...

Inese teica...

Да уж, Fialo4ka, этот страх тоже неприятен :) Насчёт денег я впадаю в крайности - то трачу не думая, то опять жудко экономлю :)))

Jā, Bietīt, uzplēsi Tu man vēl vienu rētu - darbmācības stundu materiāli :D Ārprāc, tie nu bija zem katras kritikas: daudz maz sakarīgus materiālus izmantot nedrīkstēja (tos tak nevarēja dabūt...), bet no tām briesmām, ko izmantoju, neko sakarīgu radīt arī nebija iespējams :)))
Iespējams, ka no tā man arī palicis iespaids, ka mani darinājumi ir tiiik briesmīgi, ka kauns uz tiem skatīties!

fialo4ka teica...

А у меня наоборот... Бабушка вязала на заказ, и дядя жил в Германии (немного раньше) и по тем временам привозил супер красивые ткани (у него еще и жена швея...) Так что я шила и вязала... Только вот вышивать не умею до сих пор, но это тоже только руки, у бабушки шелка (безумно красивых цветов) до сих пор много...

Biene teica...

Interesantu tēmu esi aizsākusi!Zini es uz šo vienmēr esmu skatījusies ar lepnumu, jo no nekā radīt kaut ko, ir grūtāk!Mēs dzijas krāsojām, vērpām paši,pat aitas turējām lai to visu varētu atļauties.Un tad es studente būdama aizbraucu uz Vāciju,kur paviesojos universitātē, kur gatavo darbmācības skolotājus.Dzijas tur bija saliktas, kā pie mums veikalā skaisti pa krāsu gammām, tolaik ko tādu redzējusi nebiju.Apmulsusi un ar vēlmi to visu sev,bet man mugurā džemperis,pašas aitu, pašas sīpolmizu krāsā un musturs pašas samusturots.Visi nāca paskatīt un pajautāt kur dziju pirku, kurā žurnālā aprakstu var dabūt.Un tad sapratu, ka esmu lepna, ka to visu pati protu, bet tagad varu darīt tā kā gribu,jo varu gan tā ,gan tā!
Tavas rotiņas ir burvīgas un nes līdzi bērnības smaržu!

Madara teica...

skaistas bērnības rotiņas. diemžēl man nekas tāds nav saglabājies, ja vienīgi paštaisītā gaisene kaut kur bēniņos noslēpta :D
man ar mamma nezinu kur dziju parasti dabūja, pati krāsoja, un tad darināja mums zeķes šalles džemperus. ātri iemācījos tamborēt un adīt. bet skolā darbmācības stundas gan man nepatika, kad audzinātāja parasti mani rāja un pa pirkstiem gandrīz sita, kad nepareizi tamboradatu turu tamborējot. bet ko es varēju padarīt? tā vēl šobaldien turu un tamborēju, nu nemāku savādāk. Bet labi ka kāri uz tamborēšanu nesabojāja :D

Inese teica...

Tā jau ir, Biene, ka radošumu tas attīstīja stipri vairāk, bet, piemēram, no rezultāta viedokļa ar nekvalitatīviem materiāliem nevarēja panākt tādu efektu kā tagad (reizēm par ar minimālu piepūli ir maksimāls efekts...)
Madara - kur tās mūsu mammas ņēma dzijas un audumus, nudien nesaprotu, bet taču kaut kur tomēr pie tiem tika (vērtības ziņā tie nu bija īsti dārgumi, neatkarīgi no kvalitātes :D)
Darbmācības stundās man arī diez ko labi negāja - skolotāja uzskatīja, ka man visu mamma dara un ar laiku es pārstāju viņu pārliecināt par pretējo :), vienkārši stundās principa pēc neko vairs nedarīju :)))

Inga teica...

:))) man ļoti patīk lādīte! Tāda neredzēta! un rotiņas feinas:)) jāvalkā tagad...:)))
No bērnības atceros kā mamma bija izdomājusi sienas segu gatavot šķiet no kaut kādām saimniecības mačalkām - tādām diegveidīgām:D Atceros, kā mēs tās krāsojām, žāvējām un tad uz maisauduma veidojām rakstu. Un tad uzmanīgi šuvām klāt ar diegu. Droši vien kaut kur šobrīd bēniņos stāv tā.
Vai no izlietotām sistēmām veidotās zivtiņas, velniņi, groziņi - vesels rokdarbu novirziens.:))